A long summer day in 1936. When Dimitri arrives at Maroussia's home, the young woman hasn't seen him for ten years. In the meantime, she has married Sergueï Kotov, and they have a daughter, Nadia. Dimitri now works for Stalin's political police. But why does he suddenly reappear like a fireball on this blazing summer day ?