She is beautiful, she is Catholic, she is the King's sister, she is Marguerite of Valois. Her brother calls her Margot. He is Protestant, they say that he is rude, that he never shaves, that he smells of garlic and sweat. He is Henri of Navarre. They are forced to marry. It is a political move : to reconcile the French, ripped apart by the Wars of religion. They are three brothers : the eldest, King Charles IX , Anjou and the youngest, Alençon. They love Margot, they love her too much, with an ambiguous and possessive passion. Yet they are all present, laughing, dancing, pretending to have fun. The head of the family is Catherine of Medicis. She has taught her children about hypocrisy and given them the taste for power. During this terribly hot month of August, hate and fear will drown everything else. Because it is not Charles IX who rules, but Madame Catherine, and she loves Anjou. She wishes to give him a kingdom at peace. How far will she go ? All the way.