Violette (Isabelle Adjani) is fascinated with the shabby background and low-down ways of her boyfriend Francois (Jacques Dutronc), and despite her middle-class family's objections, she marries him. Unable to keep a job, and without any real skills, he has a hard time supporting them, especially after the birth of their baby. He turns to shoplifting, and she briefly leaves him when she discovers this. Sometime after they get back together, with money still in short supply, she takes a turn at shoplifting too, and gets a kick out of it.