Willy Ferriere is dead broke and his mistress costs a lot. One day, he says in a pub that he would give 100,000 francs to get rid of his wealthy aunt. Someone lets him know it's a deal. The aunt is murdered, and a poor chap is manipulated to be the perfect suspect. But Superintendant Maigret feels something is wrong.