In a Prague ghetto, poor Jews find themselves oppressed by Emperor Rudolph II (Harry Baur) which leads to talk among the Jews of re-awakening the Golem who is being held in an attic by Rabbi Jacob (Charles Dorat). During a food riot Rudolph's mistress, the Countess Strada (Germaine Aussey), is rescued by the enamored De Trignac (Roger Cuchesne) who gets hurt in the process. De Trignac is taken to Rabbi Jacob's house by his wife Rachel (Jany Holt). When Rudolph gets engaged to his cousin Isabel of Spain, it angers Strada who charms De Trignac to steal Jacob's Golem.