Captain Justin Mollenard works for a company that sells armaments to the Far East. After an eventful stay in Shanghai, where he and his cargo are the victim of a malicious attack, he returns to his hometown of Dunkirk. Mollenard receives a frosty welcome from his wife Mathilde, who resents the way in which he has neglected his family for so many years. Mollenard’s only wish is to get back to sea as soon as he can, but a sudden heart-attack leaves him paralysed and entirely in his wife’s power...