Based on a novel by Alphonse Daudet, the film stars Robert Lynen and Jean Mercanton as two brothers. While Jacques (Mercanton) is sober and sensible, Daniel (Lynen) is a poetic dreamer. Forced to make his way in the cold cruel world, Daniel attempts to adopt his brother's level-headedness, but it all goes out the window when he falls in love with pretty Camille (Janine Darcey). The film's best performance is delivered by Charpin as a furrow-browed porcelain manufacturer. Almost as good is Arletty as a worldly courtesan and Le Vigan as a flamboyant fencing instructor.