Young d'Artagnan leaves Gascony for Paris where he hopes to become a Musketeer of the Guard. He does meet three Musketeers, Athos, Porthos and Aramis, but totally by chance and for... a duel against them! But he soon befriends them and follows them in their adventures, notably on a secret mission to uncover a plot contrived against the Queen by Cardinal Richelieu.