Volpone, an elderly Venetian, connives with his money-crazed servant to convince his greedy friends that he is dying, knowing that each will try to curry favor with him in order to be named his heir. He is inundated with valuable gifts, and soon finds himself entangled deeper and deeper in a web of lies.