Le President Haudecoeur stars Harry Baur as a stern and merciless district attorney who undergoes a "humanizing" process in the course of the film's 107 minutes. Making the acquaintance of attractive young Canadian widow Betty Stockfield, Baur lets himself go and falls in love for the first time in his life. Alas, it turns out that Stockfield already has a fiancé, but Baur emerges from the experience with a warmer and more liberal outlook on life all the same.