The setting is the Riviera in autumn. A retired English businessman has just been through heart surgery but it has, apparently, done little to relieve his constant pain or improve his long-term survival prospects. During his recuperation Caroline, his adult daughter, comes from Paris to be with him and her mother, Miche, and she and her father begin to communicate as adults for the first time.