This drama about the Carmelite order of nuns is set during the French Revolution. A young woman seeks refuge with the Carmelites because she is terrified of dying during the upheaval. The longer she associates with the nuns the more she is transformed by their faith and devotion. When the nuns are rounded up to be guillotined for their beliefs, the young woman finds enough courage to not only overcome her fear of dying, but to substitute herself for one of the nuns so that the order can continue in that one life that was saved.