Serge Mouret is a frail and devout young priest in a tough country parish. When he falls down and loses his memory, he is nursed back to health by Albine, the beautiful carefree niece of the outspoken atheist Jeanbernat. After Serge and Albine fall in love, Serge recovers his memory and realizes the grave sin he has committed.