A Roman Catholic teenage boy in Nova Scotia during the 1930s faces various growing-up problems: Should be become a priest? What should he do about the murder he witnessed, committed by a local cop and upstanding parishioner? And how far should he go with his girl friend, who happens to be the murderer's daughter?