When he inherits the family house and property after his mother's death, aspiring novelist Fane (Jean-Pierre Bacri) returns home with his bimbo girlfriend Lilas (Pauline Lafont). He must care for his idiot brother Mo (Jacques Villeret) and contend with a greedy garage owner (Guy Marchand) who covets Fane's property to expand his business. When efforts to buy the property are fruitless, the mechanic incites the townsfolk against the strange trio.