Alice (Nathalie Baye) is the widow of a Jewish surgeon who helps the former diplomat Jerome (Pierre Arditi) smuggle Jews out of Austria to save them from the Nazis. The duo recruits Charles (Christophe Malavoy), a shoe manufacturer whose uncle is a Nazi sympathizer in the Vichy government. Charles and Alice become lovers when they are picked up in Paris by Nazi soldiers on a curfew violation. Genevieve Mnich co-stars with Philippe Clevnot and Jean Bousie in this dramatic World War II love triangle.