Following a trivial road accident, Ariane, an international adventuress, falls in love with Bernard Fleuret, a young artist-painter with diseased lungs. Being pursued by the police, she chooses to hide in the sanatorium where the young man is treated. Ariane proves so smitten by love that she finally changes her ways: she decides to let herself be arrested, sure as she is she will be reunited with her loved one later on.