A tale of innocence abroad, with racial overtones. Turner is a Black American, stationed at an air base in France. His captain thinks Turner's a good Negro, obedient, cheerful, and frightened, so he gives him a promotion and a three-day pass. On the first night, at a club, he meets Miriam, a White Parisian shop clerk. They dance, talk, and fantasize about each other. He's amazed when she agrees to spend the weekend with him at a Normandy beach hotel; in fact, he guesses she's a prostitute. She's not, they go; it's off season, they have their pick of rooms, and romance ensues. Then, racial misunderstanding and real prejudice complicate the weekend and its aftermath.