Rodolphe, a laborer with a troubled past, roams the slums of Paris to help the destitute. One evening, he becomes the protector of Fleur-de-Marie, a young orphan whom poverty has driven into prostitution. Rodolphe rescues her several times from the clutches of a pair of gangsters: “the Owl” and “the Schoolteacher.”