For nearly 230 years, the Louvre has been a constant source of daydreams and imagination. A treasure trove of art and knowledge, it welcomes visitors of all kinds, making it a must-see destination for anyone visiting Paris. With a collection of over 38,000 works, the museum never ceases to captivate, amaze, and inspire its visitors!
This documentary offers an immersive journey into the heart of this vibrant place, where light and shadow intertwine, and where two thousand people—men and women—work tirelessly to breathe life and energy into it. We will meet those it inspires and explore the bond that forms between the museum and its visitors. Through exceptional archival footage and testimonials from figures closely connected tothe Louvre, we will explore what makes it, even today, a timeless and eternal place.