On 17 October 79 AD, the city of Pompeii was buried under lava after the sudden eruption of Mount Vesuvius. Today, the mythical site has yet to reveal all its secrets. A new excavation campaign is being conducted, the most significant in 70 years and one of the major archaeological investigations of the twenty-first century. The film unveils the sumptuous frescoes and mosaics that adorned the excavated villas and uses historical reconstructions in natural settings to show, hour by hour, how the city and its inhabitants were buried under a mantle of ash.