Late afternoon on December 27, 1999. Daniel and his two children are heading to their country home in Corrèze to finish up their Christmas vacation. The storm, which had been forecast for several days, doesn’t seem to worry them. Yet when the wind picks up and the power suddenly goes out in the house, a strange encounter takes the events in an unexpected direction.