To Ashes - 2025 Film and video-sound installation Video projection and stereo sound system Format: 4K digital video (3840 × 2160) 5’ 06 To Ashes explores the thresholds between reality and machinic hallucination, questioning contemporary image-generation technologies — particularly artificial intelligence — and their influence on our perception of the real. Created through a hybrid process combining 3D modeling and AI-based generation tools, the video unfolds as a continuous tracking shot through a brutalist megastructure in constant transformation. Architectural forms disintegrate and transform, while ash-like particles rise into the air. This disintegration is accompanied by an experimental soundscape, where analog synthesizers and transformed voices evoke a latent collapse. Gradually, the architecture gives way to unstable crystalline structures. Reality wavers. In the end, something gives way, shifts, disappears. Everything must burn.