Through a kaleidoscopic collection of archives, found footage, and even AI-generated images, a young woman who has left China recalls her memories and the connections she had in her native country. Her intimate and nostalgic voice-over becomes the backdrop for queer struggles, where an underground theatre troupe, the excitement of clandestine festivals, repression, and social pressure to live in silence intersect. Between personal memory and collective history, the film juxtaposes love, resistance, and exile. Elegy for the Lost is a multi-layered short film, both in content and form, that combines aesthetic experimentation with political insight to create a dense and unique visual essay.