Katabasis is a dizzying descent into the unseen, to the realm inhabited by those we never see: the homeless, those who labour in the shadows, poets of the abyss, dreamers. Ugo Arsac captures their voices – raw, intimate, deeply moving – caught between flight, freedom and the search for identity. An immersive journey that blends documentary and urban poetry.