July 14, on Bastille Day. Strained by the military cadence of the barracks, Sergeant Lafleur struggles with the silent burden of duty. A doctor grants him one night of freedom, under the condition that he shall return before dawn. Nocturnal wanderings begin in the heart of a world which gradually drifts away from reality. A night suspended between destiny and desertion.