France lives under the dictatorship of Salvific Laughter. Humor checks are daily, and those who resist are severely punished. Anna and Louis, two melancholic lovers, have escaped from a reform camp through laughter. Hunted by the police and by jokes, they try to reach a ship bound for South America.