In a fantasy world ruled by the magic of Wakfu, Yugo, a young boy with mysterious powers, discovers that he has extraordinary magical abilities. With the help of his extravagant companions—Tristempion the Iop knight, Amalia the Sadida princess, Evangelyne the archer, and Ruel the treasure hunter—he sets out on a quest to discover his origins. Together, they face formidable enemies, such as the terrible Nox, a master of time obsessed with rewriting the past. The fate of the world depends on the success of their quest. With epic adventures, humour and emotion, this first season lays the foundations for a rich and captivating universe.