Maxime, a young white woman and novice casting assistant, must quickly find an elderly Congolese woman who speaks Lingala for a role in a film. After several unsuccessful attempts among the residents of Château Rouge, a neighbourhood she is discovering for the first time, she meets Elikia, a young black man whose grandmother fits the profile perfectly. Despite a rocky start with Elikia, Maxime eventually meets Gigi, the renowned grandmother. Moved by this woman, she must choose between her professional ambitions and her ethics.