When Gil meets Jacques, their love seems irresistible. And when she unexpectedly falls pregnant, he convinces her to start a family. However, their hasty marriage reveals that she is not as deeply rooted into the Jewish faith as he is. Jacques reassures her: "Think good and it will be good". Little by little, Gil realizes the insidious control he exerts over her life...