Francine is on her way to her father's funeral, accompanied by her husband, José - a man with whom she coexists rather than truly shares a life. During the ceremony, drained by pretense and the weight of social conventions, she refuses to read the speech prepared for her by her mother, Jeannette - a vindictive woman in her seventies. In that moment, something unexpected stirs within Francine: a rebellious spark, long dormant, ignites.