In June 1950, the United Nations decided to send military forces under American command to the Korean Peninsula to support the South Korean army attacked by North Korea and China. Through the testimonies of various protagonists and an interview with the last Korean veteran who took part in the conflict alongside the French troops, Hayoun Kwon brings the spectator on a journey through a daily life shaped by battles, but also by the solidarity and friendship forged between the French troops and the Korean soldiers.