The investigation is entrusted to Clara Merisi, captain of the criminal police at the Nancy SRPJ.
On site, she is assisted by the Verdun gendarmerie, as well as François Gilbert, a forensic anthropologist and historian working at the Douaumont ossuary.
In the midst of this red zone populated by the ghosts of the battlefield, this crime and the discovery of this dead woman, thirty years after her disappearance, tell a simple story, alongside the grand narrative of history, that of a family...