Lyes is brutally torn away from Émilie, the foster mother who took him in as a baby and who would like to adopt him. The child is thus confronted with the harsh reality of the ASE children's homes, which refuse to sever ties with his biological mother, even though she is incapable of caring for him. Agathe, Émilie's sister, has never given up on the child. She will fight the system to try to maintain a bond with him, determined to take him into her home to help him rebuild his life.