Claire, cardiac surgeon, puts everything into her job and takes refugein her persisted fight against death, so evading the accidental disappearance of her very young son ten years earlier. Her relationship with life and in other people has slowly been wiped away, in particular towards Antoine. The same day of the anniversary of this disappearance, she saves the life of a teenager who could appreciably have the same age as her own son if he was alive. The next day, while she operates a delicate case of a very old man, the teenager succumbs.