Adapted from a news story from 2014. A discreet and idealistic organic winegrower becomes a whistleblower almost against his will. Ordered by the prefectural authorities to spray pesticides on his vines as a preventive measure, he refuses and embarks on a long and uneven legal battle against the state. At the end of his campaign, which saw him defend his vision of the profession, his farm and his partner against intimidation from those who were disturbed by his fight, he achieves a historic victory.