Assigned to a police station in a small town in Occitanie after an operation that disfigured half of her face, Parisian police captain Noémie Chastain sees her forced convalescence take a dark turn. While she was supposed to be writing a report on the police station's activities and its possible closure, she suddenly finds herself immersed in a twenty-year-old disappearance case. A barrel containing the skeleton of a child rises to the surface of the artificial lake, at the bottom of which lies the former submerged village... Despite her superiors considering her fragile, the captain throws herself into the case. But through this strange investigation, she will see a whole buried part of her own life resurface as well.