A reinterpretation of the final days of Saint Dymphna. 7th century. Dymphna flees Ireland and her father, an incestuous king, to seek refuge in Flanders with her confessor. But when a wandering vagabond arrives at their hermitage, the repressed fears and desires of the young girl begin to surface.