Through the transmission of kung fu, Masters Shasha and Hrod teach, within their guan in La Rochelle, a forgotten and often stereotyped discipline, one that pushes both body and mind to their limits. The training is intense, reflecting the high stakes. Many styles of kung fu are disappearing due to a lack of practitioners. To keep their styles alive and gain recognition, both students and masters must perform in global competitions. At Dragon Tigre, bodies move, sweat, and toughen under the watchful eyes of the masters. Each student grows, confronts their own story, and builds themselves. Like the discipline itself, the film, guided by the journey of Shasha and Hrod, strikes a delicate balance between the beauty of sequences, the harshness of combat, and the calm of meditation.