A technical odyssey and epic saga, “Tanks, dans l'enfer des combats” (Tanks, in the hell of combat) recounts our contemporary history through the evolution of this steel monster. An instrument of oppression for peoples and a weapon of liberation for troops, the combat tank has marked the major conflicts of our time.