During the five years between the immediate post-war period and the start of the Cold War, the world, which had hoped for lasting peace, once again found itself on the brink of apocalypse. Five years of chaos and hope, during which the peoples of a wounded Europe were at the mercy of the great powers. Five years of confusion and hope before finding themselves, despite themselves, on either side of the Iron Curtain.