Deep within our solar system, a giant planet is believed to be hiding. It is thought to be five times the mass of Earth. On this exiled planet, a year would last more than 10,000 years, as it orbits so far from our sun.
For several years now, teams of astronomers have been relentlessly searching for this mysterious Planet 9. What clues and discoveries lead them to believe that it really exists? Why is it so difficult to detect?
The very people who caused Pluto to be declassified as the ninth planet are now the main hunters of this enigmatic Planet 9.