Martinique, 18th century. For rebelling after defending his pregnant wife, Mathieu, a slave working on a sugar cane plantation, is sentenced to death. However, the judge suggested that he could escape to death, if he agrees to leave for Canada to work as an executioner. Having no choice, the young man accepts.