Leipzig, 1989. Margarethe, a young punk opposed to the East German regime, is detained in a psychiatric hospital. She dreams of breaking out to join the man she loves, a punk musician named Heinrich. Though the regime's days may well be numbered, the Stasi informants are more present than ever.