A small family of shrews, made up of a grandmother, a mother and her three children, lives on the edge of a stream. But one day, heavy rains fall, bringing floods that sweep away the village. Luckily, the family escapes the worst, but their house is totally destroyed. Forced into exile, the little family then sets out to find a new place before winter.