Samuel is 10 years old. He keeps a diary and he has a problem. His problem is that Basil told Tall Julie that Samuel loved her. It's false, he doesn't care about Julie. It's just that she laughed at one of his jokes and he thought it was nice of her.
Well, actually Samuel loves Julie but no one should know. Not even Corentin, his best friend. And especially not Dimitri, a guy who runs fast and shows off. And neither Bérénice who is too weird. And neither the teacher, nor his parents, nor the whole world.