June 2013. A movement of protest occupies the park Gezi in Istanbul. The tension rises between the demonstrators and the police which becomes more and more violent. Meanwhile, the Turkish television broadcasts documentaries about penguins. Backward Run is a self censured movie condemning this censorship.