On the Pacific coast of Mexico, in the land Ina Marija had chosen as her home before she died too soon, her father and her younger sister Una embark on a journey retracing her steps. There, amidst the extraordinary and resilient nature of the mangroves – in a Laguna battered by hurricanes yet perpetually reborn – they begin to navigate the tender terrain of grief. Sharunas Bartas, directing the film, lays his emotions bare in an act of transmission, allowing for a reconstruction anchored in the natural cycles of life and nature.