One evening before the premiere at the theater in Bastia. Ezy Rippart, in his sixties, one of the leading actors, arrives at the theater terribly late after getting lost in the city while retracing the steps of a first love. While going through the motions of preparation, the actor, overwhelmed by this memory resurfacing, appears to be out of his depth.