When Ali and Leila visit their mother, who has just been discharged from hospital, they have some revelations to make. They are shocked to discover that she is now living with Elyo, a medical assistance robot. Lunch with this strange machine soon turns into a family feud. Elyo, sensing her owner is in trouble, will do anything to protect her, whatever the cost.